Sunday, May 4, 2008

REUNION - Kembali Bersama



--------------------- UPDATE 4/6/2008

Persiapan Dewan 10 meja makan banquete

Pengetua sekarang akang hadir

Buffet:
Rendang Ayam, Terung telunjuk masak lemak cili api dengan ikan masin, Sambal Udang, Keli/Ikan Jacket goreng, Sambal Lada/Belacan, Ulam.

Sagoo Gula Melaka, Puding Gula Hangus, Bubur Pulut Hitam

Coffee/Tea/Dragon Fruit Juice

Kehadiran: Termasuk keluarga 100 orang

Bayaran: Percuma

Caterer: Class of 76 members

-------------------- UPDATE 16 Mei 2008:

Tarikh:
Tidak berubah..

Tempat:

Dewan SMK Kuala Kubu Bharu
(Semua kena nyanyi lagu sekolah tau... ingat lagi ke lagunya)
Terima kasih kepada MEN yang tolong dapatkan kebenaran dari Cekgu Manap Jakarsi.

Cadangan untuk mengadakan pertemuan semula C76 SMK KKB


Tarikh:
7 June 2008

Masa:
2:00 Petang

Tempat:
Serendah Golf Resort / Rest House Kuala Kubu Bharu / KKB Golf Country Club

Hubungi:
Baharin Ibrahim (kalau korang nak jimat bill Telefon... heee)
Kamaluddin Idrus (Kalau korang nak kena sakat dengan dia)
0192634756 (SMS sahaja - Kalau korang call tiada dalam perkhidmatan)
Email:
ulek@kamaluddin.us
smkkkb76@huluselangor.net
Web:
http://smkkkb76.huluselangor.net (belum siap lagi lah wei)

Senarai yang telah di perbetulkan oleh kengkawann

1 BAHARIN BIN IBRAHIM 013-3468485
2 ROZMAN LATIF 017-6955537
3 AZAMIN ROSLAN 013-3634161
4 SARIFUL BAHARI ABD AZIZ
5 ALWI KAMUS 016-6379636
6 NORAZWA ABD HAMID 013-2727327
7 HABIBAH AHMAD 013-3406653
8 HABIBAH SAMIN
9 ASMAWATI SALLEH
10 MARDIAH MANAP 0133322839
11 MARDIAH SABRI
12 AZAHARI YUSOP 013-5215745
13 ZURINAWATI ABD MANAN 012-2685160
14 HAMISAH JAILON 012-6291176
15 ROSLAN DIN
16 MISRIAH SAIMON 012-9611040
17 KAMALUDIN IDRUS 019-381ULEK (tengok keypad phone korang.. cari sendiri)
18 NORLIDAH MAT RANI 017-6032483
19 ROSLI HUSSIN 0173412713
20 NORSIAH ZAINUDDIN 013-3371749
21 JARIAH RAMLI
22 HAMIDAH JAMALUDIN
23 JUNAINAH SARIMAN 0129081955
24 MOHAMAD BIN SAAN 0123198452
25 MUNAH LEBAI TAHIR
26 RASHIDAH RAHMAT
27 ALMARHUM SAMSUDIN BAHARUDIN
28 ALMARHUM AB BAKAR SIDEK

Cekgu yang aku teringin sangat nak jumpa:
YIM KAM MOON
SAMIRAH ISMAIL
TAKSIAH
ZAINAL MONIL..
Aku cadang nak jemput dia sekali
Guru besar Azhar (1973) masih ada kalau jemput dia mungkin datang)
Cekgu Gomri.. Aku x tau masih ada ke tidak
Cekgu Rokiah
Cekgu Shamsuddin (selalu jumpa... dengan mata sepetnya tu)

Yang lain dah ARWAH

Soalan cepumas!!! Siapa masih ingat siapa guru kelas kita... heee

Ada ke nama yang aku tertinggal?
Kalau korang tertengok blog ni contact lah kitorang tau.
Pada anak-anak yang nama diatas tu.. kalau terbaca tolong bagitau mak/bapak korang tau. Boleh join makan-makan nanti.




View Larger Map

170 comments:

Anonymous said...

Nape Bain x boleh nak comment ni

Anonymous said...

sahabat kita abu bakar sidek telah arwah.member kita saperti rashidah,asmawati,roslan din,habibah samin,hamidah jamaludin,munah lebai tahir tiada no tel.sesiapa yang ada contact dgn mereka sila beritahu atau sms dgn bain atau ulek.

Class of 76 SMKKKB said...

Mungkin Sanusi MAt Aseh boleh tolong dapatkan no Munah Lebai Tahir..

No Wati mungkin Misriah Tau..

Roslan Din sekeluarga dah x de di Kerling

Hamidah ada di Gesir.. Yee boleh tolong dapatkan.. dia berniaga disana sekarang

Rashidah..

Habibah Samin rasanya boleh dapat

Anonymous said...

kalau dapat yang lain call aku

Anonymous said...

lelaki kelas kita
azamin,rosli husin,baharin,alwi,kamaludin,rozman,abu bakar,roslan,samsudin,mohd saan,azhari
perempuan
zurinawati,rashidah,habibah ahmad,habubah samin,mardiah manap,mardiah sabri,misriah,norazwa,hamidah,munah,norlidah,asmawati,hamisah,jariah,norsiah,junaninah,

Anonymous said...

kalau kau pergi kerling jumpa jariah minta call atau no tel di

Anonymous said...

ulek/bain, aku setuju dgn reunion ni. Resthouse dikkb ni dimana?bagi location map aku dahlama tak kekkb. email aku;rozman@msg.com.my Sesiapa ada anak/cucu yg ada Degree in Eng(Mech/Chem/Manufaturing etc)klu minat nak kerja kilang blh ctc aku. No guarantee tapi boleh cuba (segera).

Anonymous said...

lek, aku pun teringin nk jumpa cikgu yim, mungkin kengkawan yg kerja di kem. pendidikan boleh cuba trace, mengajar lagike? atau dh pencen? samirah aku dgr ada dikedah. taksiah xtau. cikgu koya adalagi tak?

Anonymous said...

bibah ahmad dan alwi tak dapat datang masa itu aku cdang pada hari lain sebab kalau bolih semua hadir pada masa itu, apa kata kau orang cadang salepas cuti sekolah-bain

Anonymous said...

Bain, lepas cuti sekolah tu bila? kita kan dah lama berhenti sekolah, mana ada cuti lagi..- rozman

Anonymous said...

Tarikh dan waktu tak begitu sesuai kot.. Kita planlah not during school holiday afterall kita buat on saturday.waktunya rasanya 11 pagi lepas tu bolihlah saya terus cabut balik kota bharu.....cadangan aje kot kalau bolih dipertimbangkan lagi bagus..jun kb.

Anonymous said...

1 BAHARIN BIN IBRAHIM 013-3468485
2 ROZMAN LATIF 017-6955537
3 AZAMIN ROSLAN 013-3634161
4 SARIFUL BAHARI ABD AZIZ
5 ALWI KAMUS 016-6379636
6 NORAZWA ABD HAMID 013-2727327
7 HABIBAH AHMAD 013-3406653
8 HABIBAH SAMIN
9 ASMAWATI SALLEH
10 MARDIAH MANAP 0133322839
11 MARDIAH SABRI
12 AZAHARI YUSOP 013-5215745
13 ZURINAWATI ABD MANAN 012-2685160
14 HAMISAH JAILON 012-6291176
15 ROSLAN DIN
16 MISRIAH SAIMON 012-9611040
17 KAMALUDIN IDRUS 019-3818535
18 NORLIDAH MAT RANI 017-6032483
19 ROSLI HUSSIN 0173412713
20 NORSIAH ZAINUDDIN 013-3371749
21 JARIAH RAMLI
22 HAMIDAH JAMALUDIN
23 JUNAINAH SARIMIN 0129081955
24 MOHAMAD BIN SAAN 0123198452
25 MUNAH LEBAI TAHIR
26 RASHIDAH RAHMAT
27 ALMARHUM SAMSUDIN BAHARUDIN

Anonymous said...

OK JUN AKU SETUJU, NANTI AKU CFRM DGN ULEK DAN ROZAMN DAN CARI MASA YANG SESUAI SOMOGA SEMUA KAWAN KAWAN KITA ADA

Anonymous said...

Imam Alwi.. Sori lah nama ko aku tertinggal...

p/s aku nak tebang cekgu yang tebang pokok tembusu kat sekolah tu.. ada ke patut.
Pokok tu nostalgic wooo

Ulek

Anonymous said...

Ass...km shbt smua smg ceria./syukr kt mash hdp lg.alfatehah kpd shbt kt yg tlh mndhului kt abu bkr/shams.sy stuju tp trkh tu mgkn sy ke sumatera.tukar trkh lain la ok.yg sebaiknya kt susun dulu ajenda apa yg perlu kt bncgkn.msg2 beri cdgn dn kt putskn sama2supaya prtmuan kt dapat mnfaat dn berbaloi.kos progrm ni siape yg tggung ada yg dermawan ke?wslm

Anonymous said...

yg komen last tu aku la......IMAM MSJD RASA. X LAMA LG INSYAALLAH JD JURU NIKAH PULA.SIAPE NK TMBH LG BLHLA JMPE SY.

Anonymous said...

Assallamualaikum, confirm ke nak buat dikkb? kenapa tak buat kat Serendah Golf Resort dekat sikit dan dok tengah2 .Baru adil. Tarikh tu cinfirm ke?hai siapalah yang pandai2 tukar nama bapak aku..Sarimanlahh..bukan Sarimin..
Need fund ? dont shy2 ...jun kb.

pakdin said...

Tempat Gath:
Aku suka Resthouse KKB sbb nostalgia tapi Serendah Golf Resort pun ok selesa sikit.

Tarikh:
Kalau boleh kita ubah tarikh ke suatu tarikh yang membolehkan semua hadhir

Perbelanjaan:
Jangan risau sangat. yang penting kita boleh berjumpa. Selain aku, Jun pun boleh tolong support.. heee
Selepas pertemuan yang ini aku harap kita dapat buat yang lebih grand ditempat yang sesuai atau boleh buat Family day di beach or mana2 resort.

Imam Alwi
Setakat nak nikah ramai yang teringin. Kalau boleh sediakan calunya lagi bagus.. heee

Jun:
Aku mmng x pernah lupa nama penuh semua kawan2 tapi itu typo si Bain. Aku cut&paste je.

Anonymous said...

KALAU XDE SPONSORNYA SY SYOR KT COLLECT LE SIKIT SORANG RINGAN SIKIT BEBANYA.SIAPE YG NK CALUN TU..... MAI IKUT P SURABAYA.MANA SATU YG HANG MAU.......KALAU ADA PNANGKIS PRIOK KUALI TRBANG OK, KALAU XDE JGN BUAT PASAL GURAU JEEEE.....

Anonymous said...

member yang lain bila nak bagi komen.kalau macam ni baru syok.kita cfrm betul2 dan pakat ramai adakan gathering yang grand.kalau dapat sesapa yang ada no tel member yang aku tulis takde tel tolong cari sumber yang lain

Anonymous said...

Lek, bila engkau kawin? tak jemput aku (sorry bukan kawin..Nikah), Kalau baru lagi, mari kita raikan bersama. Alwi kalau nk bagi ceramah ugama jgn lama-lama, nanti ramai yg tidur, dinding ngan tiang saja yg dgr. Saya cadangkan jgn lewatkan sgt reunion ni, kalau kita keep on tangguh, nanti langsung tak jadi. So, saya cdgkan kita kumpul dulu mana yg ada, buat working committee utk next event. -Rozman

Anonymous said...

JGN BMBG BEB.KITA BERI MASA 5MIN SORG UTK INTRODUCE DIRI KELUARGA N PROFESION MSG2 ATAU PEROMOSI PRODUCT YG ADA BISNES LE....CARI RIJALUDIN MAJUSI N RAHMAN BLACK, SHAHARUDIN SULAIMAN, AZLI SIEN YG AKU INGAT LE N SHAHARUDIN ARIFIN.

Anonymous said...

bagi yang tak tau nak masuk blog sila ikut
1.reka comment kemudian clickhuruf condong yang ada masukkan word verification.lepas itu click url/name dan tekan publish your comment.

Anonymous said...

untuk makluman cikgu rokiah/saiful tinggal dekat rumah aku.cikgu gomri telah meninggal kerana anak dia kenal dgn sepupu orang rumah aku.cikgu yang lain aku tak tau.lagi satu sesapa yang tau kak lis bolih masukan dlm blog ini.

Anonymous said...

Rosman..
Sure aku ingat dengan korang sume. Aku setuju dengan ko.. kena buat juga tak perlu tunggu 2 3 orang yang x dpt datang tu..

Imam Alwi....
Nak perkenal produk kismis ke

Bain...
Confirm dengan Imam Alwi bila dia ada, kita teruskan je. Selepas ni kita buat working commitee mcm rosman ckp tu untuk buat reunion C76 plk, tak terhad kepada kelas kita je

Ulek

Anonymous said...

ulek tolong cfrm sesapa yang hadir dan dtg berapa orang supaya senang buat budget.kalau cfrm minta cfrm dgn kau atau aku seminggu seblum

Anonymous said...

bagi yang tak tau nak masuk blog sila ikut
1. taip comment
2.maukkan huruf condomg dalam word verification
3.click name/url(masukan nama)
4.click publish your commnent
baru ok

Anonymous said...

aku setuju je kat mana korang nak buat. Janji aku n kengkawan senang nak datang. Tentang kos bolela kita share sesama.... utk ringankan bebankalau nak meriah lagi bawalah family masing2. Aku rindu sangat nak jumpa kengkawan semua. emel aku; mis@mohe.gov.com

Anonymous said...

ok lah aku x jadilah g indon korang bgtau aje bila nk buat aku tgu tarikh nya ok?kismis dah tntu aku nk introduce kt korang smua, sauda' juga debu tayamum dan perubatan qur'aniy.......

imr...

Editor Bossku said...

Kita confirmkan 7/6/2008
Masa antara 10:00pg - 3:00ptg (Kita pilih masa yang sesuai)

Mana yang x dpt datang nanti kita akan buat gath untuk c76 pulak.

Menik....
Selagi hayat dikandung badan aku x kan lupakan.
Orang yang pernah motivate aku diluar dugaan aku dan dia sendiri. Menik sendiri x sedar dia pernah motivate aku tapi aku tetap ingat sampai bila2.
Kawan yang lain tetap sahabat sejati.
http://ulek.umnoblog.com
http://kamaluddin.us

Editor Bossku said...

Menik...
email mis@mohe.gov.com tu mungkin silap mis@mohe.gov.my yang betul kan.

Anonymous said...

sori la ulek. Memang betul emel aku berakhir dgn .my. maklumla banyak sangat nak difikirkan. Yg dalam gambar tu isteri ke.

Editor Bossku said...

Menik..
yang tu isteri x jadi:-(
x kisah lah..

Kirim salam dengan Khaled Nordin.. heeee

Harap Menik dpt dtg 7/6/2008 nanti ye..

Anonymous said...

tempat jangan di ubah..
sbb lesen aku kat kkb je...
jauh2 husband ak x bg..
tu pon klo korg nk jumpe ak laaa...
heheh..
tarikh ok la tuh..
jgn tunda smpai bln 8, sbb aku nk dpt mnantu bln 8 tu..
nnt nk jemput korg sng..
-mardziah aka men-

Anonymous said...

lek, ak nk tnye ni..
pokok tembusu mane ko mksudkn?
ape nostalgia nye?
ko pnah kncing blkg pokok tu ye?
kantooooooooooiiiiii......

Editor Bossku said...

Nostalgic la pokok tu.. Mana boleh citer apa kisahnya.. heee

Bukan ke masa korang duk atas pokok tu pakai skirt unidform sekolah, aku duk bawah tu pandang keatas... heee

Men aka Mardziah Manap...
Ala aku boleh tolong bagikan lesen besar kat ko.. Ajak lah Hamdan tu sekali..

Wan nak bermenantu nanti jemput lah aku.. nanti masa gath tu bolehlah buat pengumuman.

Editor Bossku said...

Untuk pengetahuan korang sekarang ni aku bercuti di Cherating.. Thanks to Celcom Mobile Broadband.

Aku bercuti dengan kawan2 aku yang kebanyakannya emak atau bapak diorang baya kita.. haaaa

nak tengok pic aku di Cherating layari
http://ulek.umnoblog.com
update setiap 2 jam heeee

Anonymous said...

kalau dah setuju pada 7/6 bolih edarkan card jemputan dan call untuk cfrm.ulek bolih booking tempat gath dan jumlah yang datang .amacam.?kalau nak jemput cikgu rokiah dan cikgu saiful aku bolih arrange.cikgu yang lain aku tak tau.kalau ada yang tau cikgu yang lain jemput sekali

Editor Bossku said...

Bain...
Confirmkan time senang aku book Serendah Golf Resort.

Bolehlah start sms semua kengkawan

Kalau setakat 1k aku boleh adakan.. lebih dari tu kena cari sponsor lah

Aku estimated sekepala RM30-45 x 40 termasuk suami/isteri dan anak2

Nak sediakan karaoke set sekali ke.. heee

Anonymous said...

Tak yahlah karaoke nanti ujan turun pulak lagipun ustaz alwi marah tp ngape pulak naj book serendah golf kt kkb golf. klu gitu aku merajukla...... - mardziah -

Anonymous said...

SO CONFIRMED 7/6/08.TAK SABAR NAK JUMPA TAPI JGN MARAH AKU HAMPIR2 TAK INGAT RUPA YOUALL .MAKLUM 32 TAHUN DAN RASANYA LEPAS SEKOLAH TAK PERNAH JUMPAAAA..TAK BOLIH NAK IMAGINE....jun kb

Anonymous said...

Men...
Nanti aku bincang dgn Bain... kita buat kat Resthouse KKB... Ko cuba contact Hamidah.. Dia ada kat Gesir kan..

Jun..
Kat Resthouse KKB boleh kot.. lps tu blh balik ikut jalan Batang Kali Genting atau ikur Lojing. Masuk Higway Tg Malim atau Lembah Beringin.

Aku akan pasang tunjuk arah mula dr simpang KKB... heee

Zurinawati@KakAna...
Mesti dtg tau. Kalau x aku x nak kawan.

http://kamaluddin.us
http://ulek.umnoblog.com
ulek@kamaluddin.us

Anonymous said...

Lek, ko nak cari org rumah yg cam ne ha.. cam aku dah tak de sebab Handan dah dpt..klakarla tuuuuuu tp aku rase sebab ketulah pokok tembusu tu laa

Editor Bossku said...

Men...
Aku x kan cari yang mcm ko... Aku nak cari yang macam Amy Mastura.

Bain..
So confirmlah 7/6/2008 kita buat pkl 12:00 tghari..

Balik Cherating aku pg booking..

Anonymous said...

ok aku setuju 200% insyallah aku dtg tetap pd waktunya,amy mastura xbleh ko ambek je amy seach.

Anonymous said...

men dah bagi alamat asmawati aku akan cuba hantar post card.jika sda yan pernah jumpa atau dapt no tel sila contact wati.kalau tidak kita tunggu aje reply dari wati.jadi skrg dah cfrm 7/6 dan kita kena sms kat member yang ada hp dan bagi yang tak ada kita kena inform dgn adik atau abg mereka.kena cfrm dgn misah awal kerana dia kena ambil cuti(kerja shift macam aku jugak).

Anonymous said...

actually,misah dah tau tp takpelah nanti aku confirm pakai tel pejabat ye. -men

Anonymous said...

jun kalau balik dari kb ikut genting melaui institiut aminudin baki keluar dkt batang kali dan terus kkb.tak payah masuk kl.member kita spt azamin.mohd saan,rozman,men,mis,misah,aie,azwa cfrm datang.yang lain aku akan call lagi.aie tel no 05-4542544.dia akan cuba call midah

Anonymous said...

Aku dah confirmkan kat Resthouse KKB. PAda yang x tau mcmana nak kesana tunggu di Masjid KKB

Kalau korang yang guna GPS X:103.367240 Y:3.931212

Tukang masak sedara Norhana Tajudin.. sekarang ni dia ADO di Pejabat Daerah Hulu Selangor.. maybe nextweek dia tukar ke Putrajaya.. Rozman kenal sangatlah dengan dia tu kan..
http://ulek.umnoblog.com
http://kamaluddin.us
ulek@kamaluddin.us

Anonymous said...

Kepada yang bawa keluarga tolong beritahu berapa orang.

Boleh siapkan makanan yang secukupnya.

Kepada yang nak rasa ada lebih dan nak menyumbang boleh bagi terus kat Bain. Mungkin boleh buat tabung bantuan pendidikan atau kecemasan... heee

Jangan bebankan fikiran tentang perbelanjaan.. biar yang berkemampuan sahaja menguruskan.. sekarang ni ekonomi x berapa baik.. aku faham.

http://kamaluddin.us
http://ulek.umnoblog.com
ulek@kamaluddin.us

Anonymous said...

ok.pada yang nak datang pada hari itu sila cfrm berapa orang? senang nak buat budget,bukan apa cuma nak pasti tidak ada yang tertinggal.

Anonymous said...

btul kta marziah tu kita dah berumur kena banyak fikir tentang bekalan nak bermusafir jauh ni x payahlah nk berseronok mcm dulu lg, dah beranak cucu pun.sila susun ajendanya dulu tksh.
imr......

Anonymous said...

hai ulek. ko tau tak aku pernah keja kat kuantan 7 tahun tau, dari 2000 hingga 2007 di jab. pelajaran pahang bandar indera mahkota kuantan. Hubby aku masih kat sana. Aku je duduk di KL ni.

Anonymous said...

lek, xslh aku samirah ada dikedah, boleh chk ngan adik nya Fatahiyah;jkr kkb. pkk yg ko ckp ni tepi pdg tu ke? itu pkk tembusu ke semarak api? ana last aku jumpa masa khenduri rumah alwi. Ada sesiapa lagi nk bermenantu???
Alwi apa kata klu engkau buat program mingguan utk kita sama-sama muzakarah. tapi buka buku jgn cerita aja. lain pulak ilmu /topik yg dpt nanti.

Editor Bossku said...

Yang besar tu pokok tembusu.. hujung menghadap asrama.. ala yang kulit nya menggerutu tu.

Menik..
Aku tak tau pun ko pernah kerja kat Kuantan.. Itu zaman Hishamudin Jadi Menteri kan.. Masa zaman Najib jadi menteri aku selalulah berurusan dengan Kementerian Pendidikan.

Aku ada masuk tender Smart School tahun 1998 dulu. Selalulah ke Pejabat di Damansara dan Bukit Kiara (BTP).

Men...
Betul lah Samirah ada di Kedah.. Adik dia Samihah (cekgu juga) ada bagitau aku.

Tazkirah tu memang bagus tapikalau nak berkumpul tiap2 minggu tu susahlah. Nak jumpan sesekali pun susah kan. Singgah je masjid Rasa ramai-ramai waktu solat, x kira masa boleh buat tazkiran.. Aku rasa Iama Alwi tu bila2 pun boleh.

Mardiah Sabri aku rasa ada di Sungai Tengi Selatan. Nanti aku cuba tanya kat Pengerusi JKKK Sungai Tengi (hahaha napa tak tanya kat balai je) minta dia contact Bain..

Aku yang selalu kat Kerling pun x pernah nampak Jariah.. Cuba tanya Men yang pernah duk Kerling:) Sebenarnya aku tau Men ni kat mana sebab aku berkawan dengan Abang dia yang kawin dengan junior kita x smk, orang Sungai Choh.

Anonymous said...

jariah ada di kerling tel no dia 60481345.dia kawin dgn senior kita budak kerling juga(salim) badge abg aku.

Anonymous said...

bang, sorry, aku tengok date and time utk comment ni lain macam aje.. mcm tak betul aje..aku tgk comment masuk awal pagi (suboh, tgh malam) betul ke?? ramai yg tak tidur malam ke?

Anonymous said...

confirmed 7/6 tapi kenapa pukul 12 lambat sgt.aku balik SB ikut highway timur barat,k/kangsar dan utara selatan.Buat kat mana? kkb rest house pulak?

Anonymous said...

jun.kkb rest huse bukan jauh dari sby 1/2jam dah sampai.kalau balik ikut tg malim terus je ke kkb.kalau tak tau tel aku atau ulek kita orang bolih petch.no problem.

Anonymous said...

Korang nak aku pasang tunjuk arah ke. Mcm kenduri kawen plk.

Anonymous said...

Korang nak aku pasang tunjuk arah ke. Mcm kenduri kawen plk.

Anonymous said...

memang btl Cik Samirah di Kedah, dia jarang balik Kalumpang, adiknya di JKR tp kalau nak beritahu dia bolehje xde masalah dulu pernah dia dtg ke JKR jumpe adiknya dah makin besar juge dia..kontek no. dia 0124305249. ape kate bain kontek, bainkan rajinnn - men

Anonymous said...

asal hal contact mengontact semua aku aje macamlah orang lain tak bolih contact.mentang2lah aku kerja TM macam takde kerja lain,jangan marah cuma gurau aje.insyallah aku cuba.men ni asyik suruh aku aje orang lain tak bolih ke?

Anonymous said...

sape yg kasi info salahtu mane ade aku abg kawin dgn org sg choh, tu abg milahlaa (nenek)mentang2la bt manaf, abg aku jela..ini yg nak kene saman ni abg aku sorang je nun di kuantan,yng lain semuanya pompuan aku yg bongsu.. manjee walaupun dah tua.

Anonymous said...

sape yg kasi info salahtu mane ade aku abg kawin dgn org sg choh, tu abg milahlaa (nenek)mentang2la bt manaf, abg aku jela..ini yg nak kene saman ni abg aku sorang je nun di kuantan,yng lain semuanya pompuan aku yg bongsu.. manjee walaupun dah tua.

Class of 76 SMKKKB said...

Ada yang complain pasal time stap pada comment:
Dah ubah timezone.. lps ni boleh tau time sebenar.

Rozman takut orang rumah perasan dia online tengah malam.. sebab tu agaknya.. heeeee

Nanti aku minta tolong Imam Alwi pasal catering. Tapi kena confirm dulu berapa orang yang nak datang.

Aku silap lah Men...

Bain.. dah ko kerja dengan TM kenalah buat keje2 tu. Takkan nak harapkan Bibah plk. Yee dah berenti plk kerja TM.

Woi sapa ada dengar citer pasal KOPEK... rindu kat dia.. Mulut je celupar tapi hati baik dia tu.

Anonymous said...

Sapa yg rindu kat kopek tu. Dia ada diPutrajaya. Bhg Pendidikan Guru KPM. Dekat je dgn aku. No tel dia kan ada. cuba tengok balik. Mulut dia potpet macm tu jugak. Dulu masa tahun 1997 aku pernah jumpa cikgu Taksiah. Masa tu dia keja di Lembaga Peperiksaan. Aku tegur dia tapi dia x ingat. Aku pulak masa tu diBhg Khidmat Peng. KPM, uruskan gaji Tok NAJIB n GENG.

Anonymous said...

Bain, jgn marah-marah buat aje, men, ni milah akedemi fantasia ke? milah tu baru semalam lahirnya. lek, kalau org rumah complaint payah lek.., biar perang dioffice rather than ngan org rmh. Mogok susahhh lek... memandangkan kau belum nikah lagi, klu nk tips, kita blh pakat ramai-ramai assist engkau. Kah..kah.. kah..

Class of 76 SMKKKB said...

Cekgu Taksiah, Azhar, Saiful (dah break dengan cekgu Rokiah?) dan ramai lagi aku ada jumpa masa Class 68 buat gath di Serendah Golf.

Antara nama popular class 68
Dato Aseh Che Mat
Dato Hakim Borhan

Man.. aku ada guru dekat sini.. Imam Alwi:)

Menik...
Aku selalu pergi ke Kementerian Kemajuan Luar Bandar.. Sebalah je dengan MOE kan.. nanti aku pegi intai2 kat sana.

Anonymous said...

aku x masaalah kalau nk aku uruskan catering tapi aku rasa catering ni mahallah sikit sebab nya mgkin orang x ramai.beritahu menunya dan berape orang senang buat budjet.dah tanya kt kkb resthouse tu ke kalau nk aku tanyakan boleh juga.yg eloknya kita restlah kat situ satu hari dgn famili sekali x delah diaorang marah...he...he...

Anonymous said...

yang jadi datok kaya kkb sekarang ni abang kpd ce'gu Tak siah le

Class of 76 SMKKKB said...

Alwi..
Kalau ada masa tolonglah tanyakan resthouse. Minta 2 bilik untuk kegunaan yang bawa anak kecik tukar napkin atau nak susukan anak. Surau ada kat situ.. x masalah sgt.

Soal catering tu aku boleh cuba dptkan Che Din atau Siti Catering.

Aku harap adalah tidak kurang dari 30 orang yang hadir termasuk keluarga masing2

Anonymous said...

macam mana dgn prstujuan member smua.pastikan berapa org yg hadhir kalau bolih masukan dsini smua.nnti aku tanyakn resthouse tu....insyaAllah

Anonymous said...

wi.pasal resrt house tu ulek yang settle cuma cfrm dgn dia dah booking ke belum dgn catering sekali.sebab dia akan uruskan.yang tak dapat datang cuma member yang takade tel no saja saperti rasidah,roslan,hamidah,habibah samin,habibah ahmad(balik kampung).yang lain insyallah akan datang.

Anonymous said...

Bain.. surat kpd wati aku dah poskan semalam. Tentang Kak Lis - kecewa kerana Jumaat&Sani pun tak tahu mereka jarang balik kampung tak dapek nak tolong

Editor Bossku said...

Nordiahlis ni mcm chipsmore.. bila nak dia x de.

Cekaplah engkau Men.. aku baru nak tanya dia malam ni. Aku hari2 melepak kat kedai Sani jadi consultant... heee

Aku dah suruh adik aku cari Roslan sampai dapat.

Resthouse arini aku confirmkan.. rasanya x masalah.

Makanan aku siapkan untuk 40 orang ok kot... kalau tak habis kita hantar kat kampong tun razak:)

Editor Bossku said...

Kalau ada sesiapa yang x ingat dengan Nordialis ni... rambut dia macam maggie...

Anonymous said...

Ulek, engkau jadi consultant karaoke ya, baru minggu lepas aku dan family mkn di situ tak nampak pun engkau nampak kereta Sani je.

Editor Bossku said...

Wei men...
Aku jd account consutant lah.. jaga semua account perniagaan dia. Kalau ko nampak ada orang guna laptop kat situ.. assistant aku lah tu..

Aku dah confirmkan resthouse 7/6/2008 dari 11:00pagi - 4:00 ptg. Besok buat payment.

Makanan tak masalah. Seminggu sebelum pun boleh.

Malam tadi aku dah bagitau cekgu kat Sungai Tengi Selatan cari Mardiah Sabri dalam rekod parent pelajar.

ulek@kamaluddin.us
http://kamaluddin.us

Anonymous said...

Lek, masa majlis kawin aku dulu Tahun (1986)engko ada dtg kan. Engko sibuk ambil gambar masa tu. Sapa yg jemput engko ya. Sorilah aku x sempat nak tegur. Engko simpan lagi ke gambar tu.

Editor Bossku said...

Sorry semua...
Kita terpaksa berpindah venue lagi..
Kelab Golf Kuala Kubu Bharu.. 500meter atas sikit dari dari rest house. Dua hari orang guna resthouse tu. Musim orang kawin kan..

Menik...
20 tahun aku simpan gambar tu.. Sekarang x tau letak mana dah...

Men.. ko ada venue lain tak untuk dicadangkan..
Aku cuba contack pengetua smkkb sekarang ni, Manap Zakarsi tapi asyik tutup je..

Aku ingat nak guna dewan SMKKKB.

Anonymous said...

kita org ikut aje.mana yang ok.tak kisah.janji program jadii..kalau bolih biar semingu sebelum 7/6

Anonymous said...

Men.... engko memang suka kalau buat program kat KKB kan. Pasal dekat ngan umah kau. Buat kat Dewan smkkkb pun aku x kisah. Lek kalau susah sangat nak tipon Pengetua tu, engko jumpa je dia dan booking terus. Sambil tu boleh aku lepaskan rindu kat sekolah lama aku

Editor Bossku said...

Menik
Tak rindu kat dewan makan asrama smk ke.. Kalau nak aku boleh minta dgn cekgu manap buat kat situ.

Men,,,,
Takut sangat nak tinggaklan Hamdan tu.. Bawa lah Hamdan sekali.

Aku tunggu cadangan dari Men.. Program tetap on dan venuenya di KKB.

Anonymous said...

Lek, aku dah tepon sekolah dia kata tulis surat jadi...xpe aku tulis surat kepada Pengetua SMK mintak dewan pada 7.6.08 dan aku byhand je ke sekolah itu hari ini ye..

Class of 76 SMKKKB said...

MEN
Terima kasih byk2... kalau cakap nak buat kat KKB cepat je ko bertindak ye...

Confirm 7/6/2008 di Dewan SMK KKB.

Aku dah call cekgu Manap tadi dan dia bersetuju bagi kerjasama dan akan hadir pada hari tersebut.

Class of 76 SMKKKB said...

Hampir dapat menjejak Munah Lebai Tahir di Hulu Yam.. Aku dah bagi no phone aku kat anak sedara dia.

Mardiah Sabri masih belum ada tanda-tanda dapat dijejaki... Aku rasa nak pergi je ke rumah dia di Sungai Tengi Selatan. Kalau aku rajin nanti aku cari Mardiah Sabri sampai dapat.

Habibah Samin aku dah cuba sedaya upaya cari dia.. Semua orang Kalumpang yang berjiran dengan dia pun tak tau.

Roslan Din pun tak dapat dijejak.. tapi aku berkeyakinan boleh jumpa sebelum reunion

Anonymous said...

Bain, men kata dewan smk tu x de kerusi. Macammana kita semua nak duduk ya. Alang2 nak buat, biarlah sempurna kan.

Ulek....
Klau buat kat Dewan SMK ko bolehtak mintak katering tu sediakan kerusi sekali. Kalau kena bayar, kita kutiplah sorang sikit. Setuju tak, ataupun lagi bagus kalau ko ada kawan dan dapat free x payah bayor, lagi cantik......

Class of 76 SMKKKB said...

Menik...
Jangan risau semua aku siapkan.. bangku banquet bersarung... Aku dah bagitau kat Men semua tu.

Yang penting kawan2 datang je..

Jemputan Bain uruskan
Persiapan aku dengan Men siapkan

Anonymous said...

Surat kelulusan menggunakan dewan telah saya terima dari pihak sekolah, nanti pada hari itu saya bawa ye

Anonymous said...

aku akan sms pada semua yang ada hp dan call bagi yang takde hp 2 hari sebelum 7/6.
alwi tolong cari sariful bahri.

Anonymous said...

insyaAllah.....saya carikan saiful

Anonymous said...

Men...
Minta tolong jemput semua cekgu yang ada di SMK KKB datang sama. Kalau boleh confirmkan berapa ramai cekgu yang nak dtg senang buat persiapan makanan.

Jumpa Cekgu Shamsuddin tadi dan dah jemput dia.. Bain pun dah jemput dia sblm ni.

Menu untuk hari itu, aku cadangkan:

Makanan utama:
Nasi dan lauk 4 jenis dan minuman air kelapa laut.

Desert:
Sago gula melaka, Cendol, Mix Fruit

Air:
Coffee/Tea

Lepas makan mungkin kita nak sembang2 dan adakan speaker corner, jadi kena sediakan desert untuk kita makan sambil bersembang.

Desert kita buat secara buffet.. sambil sembang2 kita ambil makanan.

Kalau ada cadangan lain silakan.

Ulek

Anonymous said...

ulek..sorrylah buat masa aku tak dpt nak jemput cekgu aku tengah sibuk uruskan anak aku nak pergi sambung belajar ke Mesir (Perubatan)jadi aku tengah cuti hingga 4 Jun, 2 jun aku nak hantar ke Sepang untuk persediaan 3 bulan jadi aku nak bawa ke Hospital, ambik pasport dan macam2 lagi jgn marah ye..

Anonymous said...

akm ....asyik ulek men bain yg lain mana?xde komen apa pun diaorng ni stuju ke x?

Anonymous said...

akm. Pembetulan- Jariah bte Ahmad bukan Ramli.Nordialis x termasuk dlm senarai.utk pengetahuan sahabat sekelian dua tahun lepas Nordialis berkhidmat dihospital Taiping.sila hantar wakil utk pengesahan.t. ksh

Anonymous said...

Assallamualaikum,
Insyaallah aku, hubby dan 1 org anak saudara akan singgah sekejap ontheway balik kekb(tapi tak slow talk dgn hubby lagi).sponsor tu saya akan pass hari tuuu.Berapa org confirm dtg? tak sabar nak jumpa didewan kkb??? menu not bad.kalau dari sungai buaya ikut jln mana ya?....info please..jun kb.

Anonymous said...

JUN KALAU BALIK KE SGB DULU DATANG DGN AZWA,MISAH,NONA.MEREKA DTG SATU KERETA.KAMI TUNGGU DI DEWAN SMKKB.KALAU TAK JUMPA JLN TEL AKU ATAU ULEK.

Anonymous said...

Tak kot rasa2nya sendiri n hubby tapi kot ada jln highway.......cepat sikit...jun kb

Anonymous said...

Aku cadangkan kita jemput kawan2 kita yg lain kelas ex: amir, salmi, sanusi, norazizan ramli, yati mahmud dan lain2.Bain boleh tolong.
Ulek....
engko kenaltak norli org T.Malim, dulu dia diPPD,Hulu Sel.Dia skrang ni di KPM Putrajaya
Men...
Tahniah anak dapat pergi Mesir. Engko masih cuti lagi ke. x pelah, uruskan anak dulu itu lagi penting.

Anonymous said...

Men
Tahniah.. Selesaikan urusan keluarga tu dulu.. X pe aku cuba selesaikan segala urusan.

Menik
Aku setuju dengan cadangan.. Norli? mestilah aku ingat lagi dengan dia.. selagi dia ingat nama ULEK.. heeee

Menik.. Agak2 ko ingat tak lagi class 3A 1974. Yang masih dalam ingatanaku selain dari Menik, Yati Mahmud sebab dia selalu marah aku... Kalau aku nak ponteng keluar kelas dia tahan aku kat pintu dengan badan dia yang besar tu :) Kalau x salah Menik dgn Ati duduk sebelah menyebelah.

Masa tu Bain x ada dalam kelas kita (sorry Bain.. jangan jelous)

Seorang lagi yang aku rindu sangat nak jumpa... Zalifah Zakaria.. Walaupun aku dgn dia mcm anjing dengan kucing.. tapi aku tetap menghormati dia sebagai kawan..

Bain
Kalau setuju, jemput sama Rubiah (OB) Leha, Yati Mahmud, Ana Tajudin, Amir, Salmi, Mohamad Nayan, Shaharudin Ariffin, Rosnani.

Alwi mungkin boleh bawa sama Khalil, Khairuddin, Kamaruddin, Rohaya, Norizan dll.

Makanan aku sediakan untuk 60 orang hidang guna Dome (nak nampak class lah konon.. heee)

Desert dengan minuman panas buat buffet.. sambil sembang kita minum2.

Mana yang aku terjumpa kat sini aku jemput lah sama...

Anonymous said...

Ulek.. Zalifah ada di Lembaga Kemajuan Ikan, Chendering trengganu. Aku pernah jumpa dia. Kalau rindu, engko cubalah telefon dia n jemput sekali. Mana tau cuti sekolah ni dia balik kampung.

Anonymous said...

aku dah contact member2 kita saperti azizan.milah manap,anisah ali,khalil,ob,.mereka insyallah akan datang.

Class of 76 SMKKKB said...

Thanks Bain, Men dan sume kawan2
InsyaAllah nanti kita akan berjumpa.

Urusan jemputan untuk Class of 76 Bain uruskan dibantu oleh:

Leha dan Akhbar jemput kawan2 di Sungai Buaya/Sungai Choh (teringat pula aku kat Arif.. dimana dia ye)

OB/Nisah di Gedangsa/Selisek

Sanusi/Alwi perantara di Batang Kali/Rasa

KKB/Kerling/Kalumpang Aku dan Bain

5 Scieces 1.. Bain uruskan

Aku dengan Men persiapan

ulek@kamaluddin.us
http://kamaluddin.us

Anonymous said...

buatlah schedule supaya program berjalan dgn lancar.dimulakan dgn fatehah dan doa dan ucapan2 dari sesiapa yg berkenaan.jam berapa mulanya lek?

Anonymous said...

shukur alhamdullilah dapat juga kita berjumpa walaupun ada yang tak dapat hadir sebab yang tidak dapat dielakan.mungkin kita akan buat slapeas hari raya jika ada yang setuju,macamana..sila beri komen

Anonymous said...

Berbaloi...
Yang penting dapat jumpa kawan2.. bagi aku tiada lain yang lebih bernilai daripada dapat jumpa korang sume.

Next time kita buat kat hotel.. makan dan bayar..lebih mudah. Kos kelmarin tu pun dah hampir sama buat dihotel sebab salah estimate bilangan yang datang.

Terima kasih semua yang hadir..
Rasa macam kita berada ditahun 76 masa berjumpa haritu.

Tak berubah perangai masing2

Anonymous said...

Aku setuku cadangan ulek n alwi. Lain kali kita budget betul2 dan bil yg nak hadir supaya tak berlaku pembaziran.Buat kat hotel pun elok gak.contoh kita buat hitea atau lunch (makan n bayar)
Lek... Tima kasih banyak2 ya diatas sumbangan mu yg x terhingga. aku akan ingat sampai bila2.

Anonymous said...

Ulek/bain/Men, Tahniah dan terima kasih atas kerja keras serta usaha tuan/puan. The reunion really means a lot. Bain aku cadang next gathering kita buat dalam bulan shawal, (towards the end of shawal). Ulek mungkin boleh organise pro tem comm. I volunteer to be part of the team. t.kasih sekali lagi.

Anonymous said...

lek... gambar yg engko ambil masa perjumpaan di Dewan smkkkb ari tu, tolong emel kat aku boleh.

Anonymous said...

assalamualaikum.Pertama2 saya amat bersyukur kpd Ilahi kerana program kita berjalan dgn lancar dlm suasana yg amat ceria dan penuh makna.Gembira x dpt nk dgmbrkan kembali dpt bertemu sahabt walau pun x smua yg hadhir.trima kash kpd penganjur dn pengusaha trutama Ulek, Bain dan Men Catering OK makan puas hati dan dapat bw balik lg.thnks a lot.kita atur strategi terbaru lps ni kalau boleh masg2 boleh beri ucapan.....wslm

Anonymous said...

Nampak gayanya yang bukan 5 S 1 masih ada yang rasa inferior nak join..

Untuk tahun ini mungkin kita buat lagi untuk kawan2 kita yang takdapat hadir.. Settuju dengan Rozman pada minggu akhir Syawal.

Tempat mungkin kita pilih yang lebih selesa dan boleh kita setiap orang spt yang dicadangkan Alwi. Sebenarnya kelmarin nak buat mcm tu tapi bila dah bersembang seronok sangat tak ingat agenda yang dirancangkan. Kita terlalu seronok sampai tak ingat agenda. Aku ada bercadang nak sumbang sesuatu kepada pengetua bagi pihak c76 untuk sekolah pun sampai lupa.

Td Bibah Ahmad call.. dia mcm ceria je bila tau kita seronok sgt aritu. Lps ni kalau dia x datang mesti menyesal..

Kalau x puas jumpa aritu boleh jumpa lagi masa nikah anak Men. Men boleh siapkan kot untuk kita mkn bersama pengantin nanti... heeee

Tahun depan kita buat lai untuk c76 semua tapi mungkin kita kena duk blkg tabir.. bagi Bain, Sanusi, OB, Leha, Amir dan Salmi uruskan.

Untuk Family day korang cadangkan bila tarikh yang sesuai hujung tahun ni untuk Class kita dan yang bukan class kita yang hadir aritu saja. Kalau setuju kita sewa banglow atau apartment di P Pangkor. Setiap malam kita makan bersama macam mkn kat asrama dulu2.. heee

Anonymous said...

aku setuju buat hari terbuka untuk bulan syawal ,apa kata kita buat minggu ketiga. untuk hari keluarga pula kita buta salepas spm manatahu ada anak2 kawan kita yang ambil exam.mungkin mhd nayan bolih dapat kan appartment atau sheley dan budgetnya sekali.

Anonymous said...

Kalau buat jamuan raya tu mungkin aku boleh join tapi kalau pegi ke P pangkor tu.. susahlah sikit al-maklumlah aku hanyalah seorang wanita........ lainlah korang kuasa di tangan anda aku tumpang seronok je la ye nanti

Class of 76 SMKKKB said...

Kalau Men x pergi aku rasa mcm x meriah je:(

Ajak lah Hamdan sekali..

Untuk open house ray.a tu tetap akan diadakan.. Kita jadi host dan jemput semua x-smkkkb. Maknayac76 penganjur utama.

Kalau x nak pg pangkor kita buat kan resort sungai inki, kalumpang

Program yang ini nanti kita buat meeting kat kedai sani.. ajak bain, imam alwi, sanusi dan siapa yang boleh dtg

Ulek

Anonymous said...

td aku baru jmpa dgn kitol kesian dia kerete xde susah nak bergerak.dia buka kedai runcit dgn modal RM100 sj.no Tel dia 017-3862769..... aku x sokong buat gath..jauh2 almaklum minyak tengh mahal ni berjimat cermat adalah diutamakan.saya cdgkn antara KL-KKB sj.ok wslm

Anonymous said...

Hello kawan-kawan ngape tak menulis lagi, takkan 3-5 jam jumpa tiada idea nak tulis, janganlah memutuskan sillaturrahim berdosa tak caye tanya Alwi. Ape kate kita gi tengok Kitol sedih juga aku baca cerita dia.

Anonymous said...

nanti kita bincang bila jumpa semua kawan2 kita di rumah mardiah masa anak dia kahwin.bincang pasal hari raya open c76 dan lain lain hal

Anonymous said...

diantara tujuan kita berhubung ni kita ambil berat hal member kita mana yang susah-susah tu kalau boleh kita ziarah dia dan kalau bisa kita bantu, juga,kan men nk dapat menantu kita cuba buat collection utk ringankan beban rakan kita, camtu baru ada menafaatnya.....cadangan saye leee

Anonymous said...

aku sedih dengar cerita tentang kawan kita kitol. Dia tinggal kat mana ya.Aku cadangkan apa kata kita pegi ziarah dia dan hulurkan
sikit sumbangan. Aku xde masalah.

Anonymous said...

Cadangan Alwi tu memang bagus, tapi tak apelah biarlah saya handle se adanya dan sedaya upaya saya tapi.......... kawan-kawan sedaya upaya pulak datang tau tarikhnya 23 Ogos 2008 (Sabtu)bersamaan 22 Syaaban 1429 kalau ada yang puasa tiga bulan tu, breklah demi akuuuu. Tadi saya dah telefon Kitol, alamatnya Lot 54 Kg. Tok Pinang Serendah tapi dia ok kot anaknya lima yang sulung 21 th dan yang kecil tahun 4. Ulek ko jangan lah sedih, sebab tak ade org nak pujuk tapi sebenarnya aku terharu jugak baca tulisan kamu tu.

Anonymous said...

aku tlah cuba hantar emial kat habibah samin tapi belum dijwap lagi.alau nak tau masuk google ke atu yahoo taip habibah mohd samin dan bolih tenguk sendiri.add dia habibah_ms2006@yahoo

Anonymous said...

Korang x nak ke email gambar reunion kat ak untuk dimasukkan dalam blog ni.

Sian... gambar aku x de

Anonymous said...

Assalamualaikum kawan2 x5Sc.1 1976 smkkkb.

saya sungguh terharu bila ulek konteks. memang tak sangka korang dah berjaya adakan gathering. saya balik ke Malaysia pada oktober lepas. Sayangnya baru sekarang saya dpt konteks kawan2 sume. Tarikh gathering tu saya sekeluarga berada di Arab Saudi. Tapi masa di sana saya sempat berjumpa dengan ibu bapa senoir kita Saaya. Bila saya sebut nama kawan2 yg tinggal di Gedangsa, mereka mengenalinya.

Anonymous said...

Untuk pengetahuan semua, saya Habibah Mohd Samin. e-mel: habibah_ms2006@yahoo.com.my. tel: 012-5822811.
Alamat rumah: 19, Persiaran Desa Tambun 2B, Taman Rimba Tambun, 31400 Ipoh, Perak
Alamat Pejabat: Jabatan Pengajian Melayu, Institut Perguruan Ipoh Perak, 31150 Hulu Kinta, Perak DR.

Anonymous said...

Hai bibah apa khabar.Alhamdulillah awak sudah dapat dikesan. Puas kita semua cari awak tau. Semuga kita semua dapat berkumpul dirumah
men nanti ya. Aku kerja diPutrajaya, Jabatan Pengajian Tinggi. Kalau kesini carilah aku
di Blok E9. Aras 3. Dari Menik

Anonymous said...

Menik, tima kasih kerana engko masih ingat kat aku lagi. Insya-Allah kalau tiada aral kita sume akan jumpa di rumah Men. Minggu lepas Bain ada call aku, pastu esoknya Men call, jemput kenduri kawin anak dia, pastu Rozman call minta aku beri ceramah utk pekerja kilang dia, pastu Kak Na e-mel aku. Wah seronoknya! Aku dah tengok gambar2 korang masa reunion, tapi sori lah yg pompuan tu yg aku kenal cuma Kopek, yg lain tu tak berapa camlah. Yg lelaki, mungkin Alwi, aku agak2 je sebab dia ada gaya imam. Bib
(Habibah Mohd Samin)

Anonymous said...

Seronok kan kalau dapat contat kengkawan balik kan:-)

InsyaAllah nanti kita kita akan ada pertemuan selanjutnya. Yang terhampir masa majlis pernikahan anak Men.

Betul ke yang Bibah tengok dlm gambar tu Kopek? Masa mula jumpa aritu aku terkejut tengok kopek jauh sgt berubahnya. Dulu mmg lah aku suka sakat dia tapi dia tu mmg jenis cool walaupun agak KEPOH sikit... haaa jangan marah.

Rasanya aku lah yang punya memori baik sikit (masuk bakul.. heee) sebab aku boleh kenal setiap orang sampaikan boleh pinpoint kat mana bekas parut dorang.. huhu.

Aku pula jd tukang introduce semua yang datang.. dari jauh lagi dah boleh sebut nama.

Aku tanya Zua rahsia dia nampak mcm dulu gak.. x jauh beza. Sampai sekarang dia tak bagi petua tu..

Anonymous said...

Assalamualaikum semua, Bibah, t/kasih krn setuju buat lecture.Kpd kengkawan lain, mlm ni aku nak pi minum teh tarik ngan Bibah dan suami, bain, kakna,di Bukit Rahman Putra Sg Buloh. Ada sesiapa lagi nak join silakan. Siapa ada kelapangan dan "boleh" dtg contact aku.

Anonymous said...

Semalam saya dah poskan kad jemputan kawin anak saya, harap faham membaca pelan ke rumah saya jgn sesat ye, tapi takkan KKB pun sesat kot.... tempat jatuh lagi dikenang...
Kalau boleh datanglah serentak agar majlis itu jadi majlis dua dalam satu.kalau bolehla... tak ada lah paksa

Anonymous said...

kalau bolih bolih dtg lambat sikit,jadi dpatlah sembang lama2 sikit.tolong sampaikan pada mereka yang tak dapat baca blog ini.mar,minta hamdan salim kerling bawa jariah saman pada hari itu.

Anonymous said...

kalau dapat kpd member kita c76 dtg jam 2ptg keatas kerana dpt kita borak2 lama sikit.menik,ulek.alwi,rozmandan lain2 dtg sama.aku akan cuba bawa sariful pergi sama.men jgn lupa mardiah sabri sekali

Anonymous said...

ulek, bila engko cakap pasal buah mangga, aku pun terliur juga. Aku tak boleh tengok, terutama yang muda atau yang mengkal. huh sedap kalau makan dgn colek.
Men.... TQ. aku dah dapat kad jemputan tu. inshaallah aku datang.Alamat rumah aku sekarang:
3C-T13-U01, Presint 9, putrajaya

Anonymous said...

Saya pun dah dapat kad jemputan dpd Men. Insya-Allah saya dan suami akan datang kalau tiada aral. Semoga kita semua (C76) dapat berjumpa di ambang usia 50 tahun.

Anonymous said...

Anak buah aku buat lawak.. dia ckp yang komen kat sini sume dah pangkat atok dgn nenek.. heee

InsyaAllah nnti kita jumpa dirumah Men.

Aku baru je dapat berita x-smk nak buat reunion selepas raya nanti.. diorang dengar cerita kita buat hari tu.

Siap cakap dgn aku.. diorang nak buat untuk semua tak kira tahun.. kononya nak buat lebih grand dari kita lah tu kan..

X kisahlah.. aku suka kalau siapa pun nak buat.. boleh merapatkan silaturahim..

Aku ckp dengan diorang buatlah web macam yang kita buat.. heee

Budak2 yang tahun 90'an ada group di friendster tapi x sehebat kita.. kah kah kah.

Rozman jangan marah... kita ni kan berlagak sikit..

Anonymous said...

EH, KITA DAPAT PANGKAT ATOK DGN NENEK? ALAMAK...DAH TUALAH KITA NI? YELAH... SESETENGAH MEMANG DAH JADI ATOK DAN NENEK PUN, NAK BUAT MCMANA, KENA TERIMA HAKIKAT. TAPI RASA2NYA...MASIH MUDA LAGI (SENDIRI PERASAN LA)...YANG PENTING KITA KENA SEDAR DIRI, TAPI NAK GLAMOR SIKIT, TAK SALAH KANN???

Anonymous said...

Antara kita2ni yang nenek akulah, tapi tak pe aku reda je. Tapi aku harap jangan jadi nenek kebayan dahlah..
Nanti dtg ke rumah aku, janganlah malu2 ye manelah tahu aku tak perasanke tersibukke macam2 terrr lagi dan kalau ada yang terkurang harap maafye maklumlah akuni buah cempedak di luar pagar.

Anonymous said...

nampaknya semua dah set untuk 23hb ogos.jangan tak jadi. harap2 dapat jumpa semua class kita.yang jauh cuma jun saja.tolong ingatkan member kita sehari sebelum 23 hb.jangan lupa bawa video cam untuk merakam gambar member kita.

Anonymous said...

alhamdulillah dapat juga jumpa mardziah sabri,habibah samin,habibah ahmad,jimin,rozman norazizan,alwi pada hari perkahwnan anak men.tapi sedih tak dapat jumpa yang lain.walau bagaimanapun kita jumpa dimasa lain(insyallah).apa kata kita buat family day di sg inki nov atau dis ini,ini cadangan aje.kalau setuju kita mula dari sekarang kalau ada cdangan yang lain kita bincang macammana.....

Anonymous said...

1 BAHARIN BIN IBRAHIM 013-3468485
2 ROZMAN LATIF 017-6955537
3 AZAMIN ROSLAN 013-3634161
4 SARIFUL BAHARI ABD AZIZ
5 ALWI KAMUS 016-6379636
6 NORAZWA ABD HAMID 013-2727327
7 HABIBAH AHMAD 013-3406653
8 HABIBAH SAMIN
9 ASMAWATI SALLEH
10 MARDIAH MANAP 0133322839
11 MARDIAH SABRI 0341078448
12 AZAHARI YUSOP 013-5215745
13 ZURINAWATI ABD MANAN 012-2685160
14 HAMISAH JAILON 012-6291176
15 ROSLAN DIN
16 MISRIAH SAIMON 012-9611040
17 KAMALUDIN IDRUS 019-3818535
18 NORLIDAH MAT RANI 017-6032483
19 ROSLI HUSSIN 0173412713
20 NORSIAH ZAINUDDIN 013-3371749
21 JARIAH RAMLI
22 HAMIDAH JAMALUDIN
23 JUNAINAH SARIMIN 0129081955
24 MOHAMAD BIN SAAN 0123198452
25 MUNAH LEBAI TAHIR
26 RASHIDAH RAHMAT
27 ALMARHUM SAMSUDIN BAHARUDIN

Anonymous said...

Assalamualaikum,
Seronok dapat jumpa member lama di rumah men.Agak kelakar juga mula2 tu kami saling tak mengenali. aku tanya ini rumah marzaih manap, men jawab ye, dia tanya siapa ni, aku pun jawab habibah samin. lepas tu kami saling berpelukan.Bila tengok muka kawan2, teringat masa kita belajar dulu nak tergelak pun ada. Isnin (25.08.2008) aku berjumpa dengan ulek di restoran seri kota, taman bendahara, ulu bernam. kebetulan aku menyelia pelatih aku buat practical teaching di sk tg. malim. lepas selesai tugas, aku sms ulek dan kami bertemu di tempat tersebut. ulek masih macam dulu, mcm budak2 cuma garis2 di muka dan sedikit uban yang membezakannya dgn masa kita belajar dulu. Kami berbual tentang politik dan keadaan semasa di negara kita.
Tentang cadangan bain untuk buat family day di sg inki tu, rasa2nya boleh dipertimbangkan.Semalam, aku membuka album lama. aku menatap gambar2 semasa kita 5sc1 pergi buat kajian pokok bakau dgn cikgu yim kam moon di PD & Morib. Anak2 aku excited nak tengok gambar
kawan2 mamanya masa moda2 dulu. dalam gambar tu ada roslan din dan makwenya pd masa tu (YB Datuk) salmah yusak. Dalam gambar tu juga men, menik, azwa, kak lis dan beberapa orang lagi pakai 'short'. Emm...lucu pulak rasanya bila lihat gambar2 tersebut, maklumlah masa tu masih 'belum ada kesedaran' - jgn marah ye kawan2.

Anonymous said...

Assalammulaikum kawan2, terima kasih kerana sudi meraikan perkahwinan anak saya, hilang penat dapat melihat wajah2 kawan2 semua yg terkilannya, susah betul nak mengumpulkan kawan2 kita ni dapat sekelas pun cukupla... agaknya bila dan dimana ya. kalau sg ingki macam tak best je orang sg buaya mesti tak nak sebab dah biasa dgn sungai...apa kata kita fikir2kan perjumpaan raya dulu biar aku cadangkan tempatnya..... di mana lagi tempat kita bermulala-kkb

Anonymous said...

petang tadi aku terima sms dari senior kita dan minta kita datang pada 18-10 ini untuk buat perjumpaan alumni tahun 1965 sahingga 2007.semua di sponsor olih badan induk .harap dapat kita berjumpa di dewan sekolah kita.pada member yang baca blog ini minta sampaikan pada kawan2 yang lain.kalau jadi betapa seronoknya kita dapat jumpa senior dan juga junior kita.mungkin datuk hakim borhan,tan sri mohd taib dan juga cikgu2 kita yang lain akan datang juga.insyalah

Anonymous said...

Insya-Allah, kalau tiada aral seronok juga kita dapat bersama-sama dalam satu keluarga besar.

Anonymous said...

sial masuk web ini http://alumnismkkkb.blogspot.com/2008/09/koordinator-kelas-untuk-mejlis-reunion.html untuk melihat nama coordinator untuk alumni smk3b.insyallah kalau ok contact member2 yang tak tau dan sampaikan kpd tentang 18/10 ini.

Anonymous said...

correction=--- sila masuk web ini http://alumnismkkkb.blogspot.com/2008/09/koordinator-kelas-untuk-mejlis-reunion.html untuk melihat nama coordinator untuk alumni smk3b.insyallah kalau ok contact member2 yang tak tau dan sampaikan kpd tentang 18/10 ini.beritahu kakak dan abg kita jika perlu.bila lagi nak jumpa seior dan junior kita?

Anonymous said...

kepada kawan2 yang baca blog ini harap dapat contact member kita yang lain samaada senior atau junior supaya dapat berjumpa semula.sempena dihari yang mulia ini saya baharin ibrahim ingin mengucapkan selamat hari raya maaf zahir bathim kepada kawan2 sekelas yang mana ada salah silap harap maaf begitu juga kawan2 yang lain.

Anonymous said...

Apa la semua nye dah hilang dah takde cerita lagi kr............ulek pun dah masuk dalam batu ke sonyap je hehehe......jangan marah selamat hari rayassssssssssssssssss.

Anonymous said...

Kepada semua kawan-kawan, SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR & BATIN.Kita jumpa pada 18/10/2008 malam di padang smkkkb ya. ULEK... aku dengar kata engko kena gout. Makan tu pantanglah sikit. Jgn belasah aje.Bukan marah...nasihat.

Anonymous said...

shukur alhamdulillah dapat jumpa kawan2 lama dan juga senior kita saperti kak sarimah aziz,norin,baiti dan baini dan juga dtuk siti salmah jusak.tapi tak dapat jumpa kawan class kita yang lain.sebab tak dapat dtg.kita jumpa di lain masa.

Anonymous said...

kalau nak tengok gambar masuk http://www.photoblog.com/alumnismkkkb untuk tengok gambar yang ada.

Anonymous said...

kawan2 lama dah tak dengar kabar,macam dah sejuk aje.kalau ada maklumat tel tau sms atau masuk dlm web ini. mungkin ada jublee emas pada 2009 .jgn tak dtg rugi tau

Anonymous said...

aku dah dapatv no hamidah jamludin dia kerja dgn misah tapi lain shift, no tel dia 0173202038

Anonymous said...

alfatihah untuk keluarga amir sharimudin suami kepada sahabat kita salmi mat zin.hajat untuk berjumpa kawan2 di rumah salasiah tidak tercapai.semoga allah mencucuri rahmat keatas rohnya.amin.kalau ada masa rajin rajinlah kita contact antara satu sma lain seoga silatulrahim kita smkkkb 76 sentiasa berhubung.semoga kita berjumpa selalu.

Anonymous said...

nama kawan2 yang lahir tahun 1959 smkkkb==> BAHARIN BIN IBRAHIM 013-3468485
ROZMAN BIN ABD LATIF 017-6955537
AZAMIN BIN ROSLAN 013-3634161
SARIFUL BAHRI BIN ABD AZIZ 017-3862769
HABIBAH BT AHMAD 013-3406653
ALWI BIN KAMUS 016-6379636
NORAZWA BT ABD HAMID 013-5730687
HABIBAH BT SAMIN 012-5822811
ASMAWATI BT SALLEH 019-3557897
MARDIAH BT MANAP 0133322839
MARDIAH BT SABRI 03-41078448
AZAHARI BIN YUSOP 013-5215745
ZURINAWATI BT ABD MANAN 012-2685160
HAMISAH BT JAILON 012-6291176
MISRIAH BT SAIMON 0129611040
KAMLUDDIN BIN IDRUS 0193818535
NORLIDAH BT MOHD RANI 017-6032483
ROSLI BIN HUSSIN 017-3412713
NORSIAH BT ZAINUDDIN 0133371749
HAMIDAH BT JAMALUDDIN 017-3202038
JUNAINAH BT SARIMAN 012-9081955
MOHD BIN SAAN 019-2375595
ROSLAN BIN DIN
RASHIDAH BT RAHMAT
MUNAH BT LEBAI TAHIR

AMINUDDIN BIN KHALID 0195190281
MIMI HASMILA BT ARIFFIN 016-6122801
NORSHAM BT RAMLI 0133695132
MOHD BIN NAYAN 0136022048
ZAITON BT ABAS 0126788720
ZALEHA BTV YAAKOB 019-3400884
ANISAH BT ALI 012-3328600
RUBIAH BT HARUN 012-3654297
ROSNANI BT SULAIMAN 019-3039365
MAHMUD BIN ARIFFIN 012-6215997
JAMILAH BT MANAP 012-9055972
KHARUDIN BIN ABD HAMID 012-2373691
KHALIL BIN HASHIM 012-2940073
SANUSI BIN MAT ASEH 012-3024736
NORHAYATI BIN MAHMUD 016-2155548
BAHARUDDIN BIN WARIYA 012-6029165
NAZRI BIN ALI 0173458537
NORBAITI BT ABD GHANI 012-6679052
NORAZIZAN BT RAMLI 016-6994916
ABD RAHIM BIN JANTAN
KAMARUDDIN BIN HUSSIN
SALASIAH BT YUSOP 013-2811633
AZIZAH BT MOIN
JAMILAH BT ABU KASSIM
NORHANA TAJUDDIN 019-2626015
NORHANA BT SAHENAN
ROHAYA BT
ABDULLAH SANI 019-2698968
RIJALUDDIN BIN MAJUSI 012-9132916
MOHD HATTA BIN BAKI
DATUK SALMAH BT JUSAK
ABD RAHMAN
AKBAR KHAN
AZLI ABU SIEN
ABD RAZAK BIN JAUDIN
JARIAH BT RAMLI 03-60481345
MOHD FADHIL BIN HARMAN SHAH
SALMI BT MOHD ZAIN

Anonymous said...

kalau ada nama kawan2 yang lain kelas yang anda ingat sila masukan dalam laman blog ini semoga kita dapat berjumpa pada usia 50an ini.

Anonymous said...

kalau ada nama kawan2 yang lain kelas yang anda ingat sila masukan dalam laman blog ini semoga kita dapat berjumpa pada usia 50an ini.somga kali ini dapt kita berjumpa seramai yang mungkin.

Anonymous said...

baru2 ini milah manap jumpa ani (kertas) no tel dia 0139227854,dia tinggal di trengganu.kalau ada masa tel lah dia.disamping itu aku cadang nak buat perjumpaan 50an bagi murid2 tahun 1959,kalau jadi dapat semua hadir. semoga mengeratkan silatulrahim.

Anonymous said...

sahabat kita abdulah sani (dolah sani tg malim) dan isteri jumaah akan melansung perkahwinan anak beliau dan berharap semoga semua student c76 dapat hadir.di no 17 jalan damai 2,taman damai kkb pada 5/4/09.semoga semua dapat hadir untuk berjumpa semula

Anonymous said...

sempena ramadhan mubrak ini saya
mengucapkan selamt berpuasa dan semoga dipanjangkan umur di bulan yang berkat ini.dan mari lah kita berdoa kepada sahabat kita yang telah dahulu meninggalkan kita semoga roh mereka di masukan dikalangan orang2 yang beriman.

menik said...

Assalamualaikum....... Kawan-kawan semua apa kahabar ya. Lama x dengar cerita. Aku ucapkan selamat berpuasa semuga kita semua mendapat
keberkatan dari Allah Taala. Aku harap kita dapat bersembang melalui
blog kita...macam dulu. Ulek engko macammana sekarang. Apa cerita terbaru. Aku ada terima emel engkau, tapi aku x faham apa ke bendenye....sorilah ya.

URUSETIA PENAJA ALUMNI SMKKKB said...

tolong buat pautan kelaman blog "MAJLIS HITEA RAYA..." hitea-smkkkb.blogspot.com

menik said...

Ulek, aku x sanggup nak tengok gambar yang engkau paparkan dalam berita 'Hari Susu Sedunia'. Kesian orang tu..... Lucah la pulak.

bain said...

alfatihah untuk bapa kepada shabat kita en sariful bari yang mana bapa nya telah meninggal pada bulan ramdan iaitu 26 ramadhan.semoga arwah di cucuri rahmat.amin.

Anonymous said...

seronok dapat jumpa kawan2 pada reunion 17/10 dapat jumpa rozman,azli abu sien,ani ketas,khalid 5sc2,salasiah,sarif pono 5sc3, kak azizah manan,dan kawan2 yang lain. semoga dapat menyambung silatulrahim.insyallah dapat jumpa tahunn depan.

Anonymous said...

kepada sahabat c76 samaada sci atau sastera yang membaca web ini harap dapat memberi maklum balas,sempena maal hijrah dan tahun baru dan kita telah pun memasuki alam 50an sama sama lah kita berdoa semoga silatulrahim kita berpanjangan dan dapat di war-war kan kepada sahabat kita yang lain.insyallah.bain.

HABIBAH MOHD SAMIN said...

Assalamualaikum w.b.t.Kepada semua kawan x5Sc1 SMKKKB 1976, saya HABIBAH BINTI MOHD SAMIN dan suami, MOHD JAMIL BIN HJ. MAT SAID dengan rasa tulus ikhlas dan rendah diri ingin menjemput semua kawan (suami, isteri serta keluarga) ke majlis kenduri perkahwinan anak sulung saya pada 20.02.2010 (Sabtu) di alamat rumah kami seperti yang berikut:
No.19, Persiaran Desa Tmbun 2B, Taman Rimba Tambun, 31400 Ipoh, Perak Darul Ridzuan.No.telefon saya:012-5822811, 05-5480407(H), 05-5331311 (O). Kepada semua rakan yang membaca blog ini, anggaplah jemputan kami ini sebagai jemputan rasmi kerana saya mempunyai kekangan untuk memperoleh alamat rakan semua.Mohon juga sudilah kiranya dipanjang-panjangkan serta disebar-sebarkan maklumat ini kepada rakan yang tidak berkesempatan membaca blog ini. Terima kasih.

Anonymous said...

saya telah pergi ke majlis perkahwinan anak pn habibah samin dan berjumpa dgn misriah,cuma kawan2 yang lain tidak datang.mungkin ada msaalah masing2.semoga kita tidak putus silatulrahim antara kwn2 kita.saling berhubung.

Class of 76 SMKKKB said...

Memang niat nak pergi.
Kena gout lah plk..

Camillus@Ezwan Said said...

Hari ini hari yang paling bertuah jumpa bekas guru Syed Hassan 26 tahun tdk jumpa...jumpa di Ranau,Sabah

Camillus@ Ezwan Said
SMKKKB Tahun 1980-1985
HP 0198073503